fredag 9 juli 2010

Mera blommigt....

Det blev lite mer sömnad av det blommiga tyget....
Detta tänker jag mig som en duk-borddekoration som är vändbar till grytunderlägg när man äter middag. Den blommiga sidan som duk och den enfärgade sidan som grytunderlägg


Klipp till två tygbitar i den storlek du vill ha duken-underlägget och två lager mellanlägg som är ca 1,5cm mindre än tygen. Och lite stämplade texter blev det också.
Du hittar textiltryck under Etiketter Grundtekniker Textiltryck-teknik-grunderna

Nåla ihop alla lager, ställ symaskinen på 5-stegs-siksak ganska tät.

Jag har sytt på en spets samtidigt, men om du tycker det blir för många lager att hålla reda på kan du sy två gånger...
Jag älskar att handla spetsar och symaterial....
Det är som en godispåse för mig....

Sy nu runt om, börja en bit in på ena sidan då är det lättare att få hörnen fina.

I Hörnen gör du ett litet veck på spetsen och stryker ut den slät sen.

Ha en skön Dag! Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar