onsdag 14 juli 2010

Glasmålning...

Idag och några dagar framåt blir det glasmålning
Jag har vänt ett vinglas upp och ner och limmar på en stor IKEA Glimma värmeljusglas.

Glasfärger finns TRANSPARANTA, alltå lite mer genomskinliga

OPAKA, som betyder täckande, dom ska jag måla med imorgon och dom passar om man vill måla figurer eller mer tydliga mönster.

MEDIUM av olika sorter, det är till för att blanda, här är ett medium för att få en frostig färg.

OLIKA METALLFÄRGER, här en frostig guld

Jag har lagt på Tranparanta färger här, blandat en röd färg med medium-frost och guld-frost. Jag har penslat på lite slarvikt och låtit det rinna och blanda sig.

Jag tycker det är lättast att ha färgerna i olika klickar och ta lite av varje i penseln när jag ska måla "slarvigt" och när jag vill att det ska blanda sig och rinna lite.

Här har jag lagt på olika lager och låtit det blanda sig

Dom här glasfärgerna ska torka 24 tim och sen brännas i vanlig ugn 150gr i 30min.
Dom är vattenbaserade och penslar tvättas i vatten och tvål.
Det kan vara lite olika på olika märken, som för övrigt finns i de flesta hobbyaffärer, men det brukar följa med en beskrivning.
Ha en Skön Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar