måndag 12 juli 2010

Klänning.....

Jag ska avsluta trådkonst-trädet i em. men måste jobba idag också (kontorsjobbet) innan jag kan ta semester.

Det blommiga tyget blir använt till många saker....
När jag har börjat blogga om olika hantverk har sylusten helt plötsligt kommit tillbaka.
Jag sydde jättemycket kläder på 80-talet och gick en utbildning till klänningskräddare, vilket inte var helt enkelt att få jobb som när jag var färdig. Otålig som jag är kunde jag ju inte gå arbetslös, så då ramlade jag in i vården och jobbade med dementa i 7 år....sen hände massa saker och jag har aldrig jobbat inom konfektionsindustrin.
Jag har tankar kring hur jag ska lära ut att enkelt sy sina egna kläder....det kommer när jag tänkt färdigt....

Ha det bra! Kram! Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Mita!
    Det är så roligt att sy själv kläder, jag gjorde det också mycket på 80-talet!
    Det är SÅÅÅ varmt och skönt här i Finland, just nu är jag i Helsingfors.
    Har en trevlig måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Vi har jättevarmt också och jag jobbade sista dagen idag så nu ska det bli skönt att gå hemma och pyssla i fyra veckor, fast det blir nog lite Skåne nästa vecka....Ha fortsatt skön semester. Kram Mita!

    SvaraRadera