måndag 12 juli 2010

Lite rostmålning....

...efter en lång dag av fakturering....
Detta projektet blir en följetång, men jag har bara hunnit måla krukan ikväll.
Den blir rostmålad och den tekniken hittar du under Etiketter Grunderna Rostmålning-teknik.
Jag målade lite silkespapper i järnfärgen och klibbade fast mot krukan så det ska se lite sönderrostat ut.

Här har färgen börjat rosta redan, men jag tycker det blir finast om det få rosta över natten. Jag lägger tjockt med färg där jag vill att det ska se sönderrostat ut, över silkespappret.

Jag gjorde några ljushållare som jag ska fästa på stammen för att kunna ha lite värmeljus i. Det hade blivit fint att göra hängande värmeljus, men då skulle jag tänkt på att göra grenar av grövre järntråd....
Börja med en rundel som blir botten

Böj upp tråden på sidan och snurra några varv runt värmeljusglaset, här IKEA glimma liten.

Imorgon kommer fortsättningen...
Ha en Skön kväll! Kram! Mita

ps. Här hittade jag en bild på det halloween-trädet hos Marta Stewert som jag gör en variant på ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar