torsdag 1 juli 2010

Sommaren kommer med Marin inredning.....

Marin inredning har alltid varit en av mina favoriter så det är jag jätteglad när det blir på modet...
Jag gjorde massor av vrakvedskonst på 90-talet och denna gipsformen är en kvarleva från den tiden.

Nu kändes det rätt att plocka fram den och hälla lite gips i....

Dessa är målade och patinerad samt borstat på lite guld det sista.
Den tekniken hittar du under:
Etiketter Grundtekniker Patinering-grunderna, om du skrollar ner lite på sidan tills du kommer till ängel och rosor i gips så är det samma teknik jag använt
Knopen är patinerad med brun oljefärg och båten och livbojen är patinerad med mörkblå oljefärg.

Stenen är en marksten från Chepy, ljusglasen är små Glimma från Ikea som jag limmat på. Båten är stämplad med svart vattenfast stämpeldyna och motivet i mitten är en bild som jag skrivit ut och satt på med decopage-lim-lack. Decopage hittar du under Etiketter Grunderna Decopage-teknik-grunderna till vä i bloggen.

Ha en Bra dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar