söndag 4 juli 2010

Färdigrensat....

Att jag bor i en kulturskatt är jag medveten om....men ibland gör upplevelserna av vad jag hittar mig extra lycklig...
Här öppnade jag, vad jag trott var gammal lakandsväv inslaget i gråpapper. Det finns det gott om här i lanthandeln för övrigt och det är ju en upplevelse bara i sig att se vilken fin vävd lakansväv det fanns förr.
Men inuti paketet låg det här....

Lakan med broderade monogram, vems vet jag inte än, men det ska jag nog försöka ta reda på. Jag kan tänka mig att min svärmor Inger och hennes mor Greta som drev Lanthandeln broderade på uppdrag av kunder och detta kan vara något som aldrig blev hämtat....helt fantastiskt fint iallafall....

Min städdag avslutas nu...och ett lass till värmeverket i lidköping blir det...

...och det finns inget bättre än ett städat pysselbord som bara väntar på nya projekt....

Fortsatt Skön Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar