tisdag 6 juli 2010

Korttillverkning 10.

Här kommer en teknik för dig som tycker om att göra kort med stämplar...

Man använder vanlig klorin för att bleka (pappret) delar eller hela motivet.

Det blir bäst om du embossar motivet först.
Embossing hittar du under Etiketter Grundtekniker Korttillverkning-grunderna om du skrollar ner till korttillverkning 2.
Här har jag embossat en nalle med silverembossing

Pensla sen på klorin där du vill att pappret ska bleka sig. Jag blekte hela nallen och lite prickar som himmel runt nallen, sen moterade jag ihop med ett grått papper i grunden, mönsterpapper mellan och nallen med dubbelhäftande kuddar. Jag stämplade också en text under med guldembossing.
Här har nallen börjat blekna....


Ha en Skön dag! Kram! Mita

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket roligt du gjort.Kanske du kan hitta nåt hos mig ,om du bläddrar lite. Jag kommer helt klart att titta in hos dig igen .Kram agneta

    SvaraRadera
  2. Hej! Agneta, Välkommen till min blogg. Jag ska genast gå in hos dig...Kram! Mita

    SvaraRadera