söndag 4 juli 2010

Rensa i röran...

Min hobby-lanthandel är i stort behov av städning....och det började jag med igår..
Som ni förstår så är jag en människa som håller på med hur många projekt som helst...hela tiden...och då blir det väldigt mycket material som samlar sig.
Innan jag startade denna inspirationsbloggen har jag under många år försökt sälja mitt hantverk, med varierande framgång.....jag har slutligen insett att jag är världens sämsta försäljare och att jag helt enkelt inte ska ägna mig åt det.

I år har jag mina smycken och hantverk på Cafe Storeberg (utanför Lidköping), tillsammans med min vän Camilla med bloggen http://kreativacamilla.blogspot.com/, och då går försäljningen riktigt bra, och det är nog för att någon annan säljer mina saker.

Detta, att jag insåg att jag inte är någon försäljare, ledde fram till denna bloggen och jag känner bara mer och mer glädje över att få dela allt jag lärt mig genom åren med er som vill följa min blogg.
Flera kompisar har sagt att jag kanske för frikostigt delar med mig av mina kunskaper, men jag känner att de åren ( börjar närma mig 50 års ålder ) jag har framför mig ska jag ägna mig åt att jobba som inspiratör...

Detta tyget hittade jag i röran, riktigt fint...får se vad det kan bli av det...

Här är några "före"-bilder.....för att vara i grunden ordningsmänniska så har jag en förmåga att förtränga saker när det blir för eländigt...och bara dra för ett draperi som jag gjort här under ca två års tid...

Mitt hobbybord ger inte heller för tillfället någon inspiration till nya ideer...

Men nu ska det ordnas...här ser väl fortfarande inte så ordningssamt ut men nu vet jag vad jag har i lådorna ialla fall och frigör plats för nytt material.
Jag ska nog besöka IKEA snart och köpa enhetliga lådor så det ser lite snyggare ut....

Detta var ett verktyg för att gravera i glas som jag hittade i röran, det minns jag att jag hade stora planer för projekt, men det var inte så lätt utan ganska tålamodsprövande att gravera glas så detta verktyget åkte in i hyllan...sån är jag...när det inte blir bra så lägger jag ofta ner...men...
jag är ju en bra kund i hobbybutikerna iallafall....

Längre upp i hyllan fanns kvarlevor sen 90-talet när sjömotiv mm. var poppis. Då målade jag flaskor i parti och minut....

Sen tröttnade jag på dom motiven och då blev det svarta flaskor...

Julen är ju en pysslares bästa tid, dessa tomtar ( med magneter bak ) har hängt med sen sent 80-tal och det finns fortfarande personer som frågar efter dom till jul...alltså ett av de projekt som varit mer lyckade.

Och tidigare när jag massproducerat saker så blir det också mycket material liggande...som här till tomtarna finns nog material till ett 30-tal till...

I hyllan låg även denna tavlan som hängde över sängen när jag sov över hos farmor som liten....den är ett kärt barndomsminne och ska få en ny fin ram och en plats i sovrummet.....

Ja, detta var en inblick i min värld...jag städar vidare och snart kommer inspirationen till nya ideer....
Ha en Skön Dag! Vi ses! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar