måndag 27 september 2010

Decopage av gamla saker....

Här kommer två decopagealster som min vän Birgitta gjort.
Först en kruka som var kantstött. När krukor är kantstötta kan man bara fortsätta att slipa med sandpapper så dom ser ännu äldre ut.
Denna hade en fin grön grundfärg så den fick bara lite servettdecopage med blommor på sig. Om det varit en porslinskruka som är svårt att slipa så kan man sätta decopage, här kunde en rosslinga fått dölja det kantstötta....
Decopage-Grunderna-teknik hittar du under Etiketter

Denna brickan blev också slipad till ett gammalt utseende och sen decopage med servett och ett tårtpapper i mitten...


Nu blir det att åka till träning....
Ha en skön Dag! Kram från Mita

6 kommentarer:

  1. Fina!
    Var träningen bra?
    Hoppas din vecka har börjat bra!
    Nu har jag inlägg om de smycken som jag har gjort hittills, man kan lungt säga att hoppas jag blir bättre:) Men men med tiden!
    Har en fin måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Träningen var jättebra, känns härligt att vara igång...jag kollar in dina smycken...Kram från Mita

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag också sugen på att decoupaga igen! Som med allt annat så går det i vågor. Tror jag ska hålla ögonen öppna efter en bricka nästa gång det är loppis dags. Jätte fina saker din vän har gjort! Kram Crea

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar blogg,bara måste lägga mig som följare.

    SvaraRadera
  5. TACK Mita för dina snälla ord hos mig! Att de kom från dig betyder mycket! Ska prova göra nästa gång mindre hjärtan.
    Har en trevlig tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Välkommen Livsnjutaren, jag tittar in hos dig...
    Kram från Mita

    SvaraRadera