fredag 24 september 2010

Pärlor från Silverpärla....

...kom till mig idag, www.silverparla.se, och är det inte underbara färger...
12mm vaxade glaspärlor 20:-/sträng för de flesta...36 pärlor/sträng, det är billigt!!
Jag använder 16 pälor till ett armband
Sötvatten 9-13 mm nugget 60:-/sträng, 33 pärlor/sträng

När jag hade pärlkurs så trädde Anki, hon som driver Storebergs cafe, ett armband där hon blandade sötvatten och vaxade pärlor och det blev jättesnyggt så det tänker jag pröva med dessa pärlor....

Jag fastnade ju också för "taggtråden" och det blev första armbandet med materialet från silverpärla...


Jag satte på en silverpärla, ändavslut med o-ring och magnetlås

Limma på läderbandet, sätt på ändavslutet och kläm sen ihop med platt-tång

Ha en skön dag! Kram från Mita

3 kommentarer:

  1. Fint! Kanske ska prova när jag har avklarat min grundkurs först :)
    Har en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Titta in till mig, du har en Award att hämta!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Tack Sirpa, det sak jag göra...Kram Mita

    SvaraRadera