måndag 20 september 2010

Mera smycken.....

...med gummislang...
Här med material från:
Gummislang från www.silverparla.se
Pärlor från http://lillaparlan.se


Jag funderade en stund på hur jag skulle kunna göra gummilänk i lite längre bit och med gummitråd i....
Jag har tidigare gjort armband och halsband med vajertråd och lås, men med gummitråd blir det både enklare och ett mer helt utseende.
Och det går ju inte att trä en nål genom en längre bit gummislang så jag tillverkade en bit 1mm smyckestråd med en ögla på för att enkelt kunna dra genom gummitråden med.

Jag trär in tråden med den änden utan ögla och trär i tråden i öglan och dra genom gummislangen

Jag använder små klämmor som stopp i ena änden så inte tråden glider in i slangen

Sen är det bara att sätta på pärlor i en fin kombination och knyta. Jag knyter så jag kan putta in knuten en bit i slangen så den döljs och sätter en liten limplupp på knuten.

Jag tycker det är fint med några berlocker med lås på varje armband också så kan den som köper det kombinera lite olika. Jag gör oftast en berlock i samma pärla som i armbandet för då kan man ha den i en halslänk om man vill.

Idag kom mina nya fina stämplar från Creative company www.cchobby.se
Dom kommer bli flitigt använda har jag en känsla av....



Men nu måste jag fortsätta min smyckestillverkning...jag ska sälja smycken på Hjärtgåing i Lidköping på lördag....
...fast jag borde nog gå istället för kondisen är inte den bästa. Men jag ska börja träna styrketräning i em. på ett gym här i stan, det har jag slarvat med det senaste halvåret så då är det bra att ta sig själv i kragen och sätta igång.

Jag ska även idag få handledning i arbetet med att lägga över denna bloggen på en hemsida....

Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar