lördag 18 september 2010

Smyckestillverkning.....

Detta är ringmodellen jag såg igår med gummitråd....
Jag har gjort mina med större mittpärla för det tycker jag om....och dom är väldigt bekväma att ha på sig.
Bara trä pärlor på en gummitråd, knyta där en pärla med lite större hål sitter så knuten går att dölja inuti pärlan. Jag sätter en liten limplupp innan jag drar in knuten.

När jag varit på fest, fast jag körde både dit och hem, så har jag baksmälla en hel dag. När man var ung kunde man festa till 5-snåret och gå upp till helgjobb kl 7.00....det finns inte i min värld längre...jag är trött en hel dag när jag varit uppe halva natten......så det var bara till att höja mysfaktorn, med tända ljus, till max i min atelje-affär i morse för att komma igång med kreativiteten.

Och när jag väl kom igång så har jag fått gjort riktigt mycket faktiskt, bla ett armband av mitt favoritmaterial, gummislang.


Material:
Gummislang från www.silverparla.se
Pärlor från http://lillaparlan.se
Connector med text passion från www.parlteamet.se


Gummislang finns även hos www.pysselparlan.se i många olika färger, jag ska köpa hem vit för det tror jag kan bli riktigt fint ihop med guldpärlor....

Gummislangen har jag klippt i lite olika stora bitar och sen trätt med pärlor mellan med gummitråd och bara knutit ihop.

Ha en skön lördagkväll! Kram från Mita

2 kommentarer:

  1. Ladys night och ursnygga smycken, härligt!
    Har det skönt!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Ja Sirpa....det är väl en bra kombination! Kram från Mita

    SvaraRadera