söndag 26 september 2010

Smycken i Vintagestil...

Pärlorna från silverparla.se passar utmärkt till smycken i vintagestil tycker jag....
Dom 12mm vaxade pärlorna är sidenmatta och går jättefint tillsammans med sötvattenspälor och metallpärlor....och det blir jättefint att blanda de olika nyanserna i rosa och lila och silverparla.se har verkligen många nyanser i varje färg.....

Jag gjorde några änglar också, där kroppen är pälor från silverparla.se och vingar från pysselparlan.se



Lite reflektioner från igår....
Färger som verkar populära är lila, rosa, vitt, beige, grått och svart. Kläder som folk hade på sig var även ljust grön, kan kallas smargdgrön....den gröna som är jättesnyggt till svart....

Kommer ni ihåg min spralliga ängel med pärlor från pysselparlan.se med den silverfärgade konpärlan, dom sålde jag direkt så det var synd att jag inte hade hemma fler av de pälorna....men det är ju bara att betälla...
Beskrivningen hittar ni under Etiketter smycken

Hjärtan går alltid jättebra att sälja och dom kan ni lära er göra på min webkurs/smyckesdesign....


Ni som blir sugna att pröva med att tillverka smycken och sälja, kanske sy en pärlväska som jag gjort, får jättegärna maila mig och prata om prissättning osv.

Jag brukar få höra att jag är billig med mina smycken, men jag tänker alltid till och tror jag har ganska bra koll på material och tid och hur mycket jag tar betalt för smyckena. Jag tänker oftast så att jag utformar smycken så dom går ganska snabbt att göra och så tycker jag det är roligt att sälja lite mer billigare än några få smycken dyrt. Men där är vi jätteolika i vårt tänkande och så beror det mycket var man bor och hur mycket inkomst människor har som man vänder sig till och därför kommer jag inte att lägga ut några rek.priser på saker jag gör här på bloggen, men gärna via mail om ni vill.

Ha en bra dag! Kram från Mita

3 kommentarer:

  1. åhh vilka underbara färger på pärlorna

    :)

    Pssst.. Dragit igång en tävling på min blogg välkommen att delta :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! jag tittar in till dig..Kram från Mita

    SvaraRadera