tisdag 14 september 2010

Pärlkurs och Slöjddetaljer....

.....blir det idag.
Ikväll ska jag ha pärlkurs, det var jättelängesedan jag hade och det ska bli kul...
Först får jag ta en tur till slöjddetaljer i Skara och köpa material som saknas och då brukar ju olika saker som jag inte allt tänkt köpa slinka ner i vagnen, men va´tusan...man lever ju bara en gång...eller?
Dukat och klart är det för kursen...

I söndags när vi var ute på en biltur lyssnade jag på Stina Dabrowsky på radion och hon talade om att hon numera helst lär ut det hon har i kunskap och erfarenheter.

Hon hade ett citat :(jag uppfattade inte var det kom från )
1:a 3-delen av livet.....lär man in
2:a 3-delen av livet.....verkar man
3:e 3-delen av livet.....lär man ut
Det var väl ett fint talesätt...som också innefattar vikten och glädjen av att umgås över generationer.....

Här är en burk min vän Susanne decopagade i lördags, den blev väl fin....
Jag hade en knopp som kan bli fin på (- Susanne, jag har inte limmat den, du kanske har någon hemma?) och någon dekoration på kanten kanske blir fint. Vi får se när Susanne och Birgitta kommer hit på torsdag...Välkomna!


Här är en flaska jag decopagade...


En fråga??
Jag har fått mail och kommentar från en tjej som börjat med decopage och hon säger att det hon decopagat gulnar efter några dagar...

Jag har tittat på mina saker och kan inte riktigt komma på vad det kan vara, kanske att pappret eller servetten färgar av sig i decopagelacken....
Har någon liknade erfarenhet???

Ha en skön dag! Kram från Mita

2 kommentarer: