torsdag 30 september 2010

Tacopajer.....

I mitt liv har jag två olika större tjej-gäng som jag umgås med, Örslösa Damklubb och PMS-gänget.
Damklubben ordnar olika saker i Örslösa och jobbar för en aktiv bygd samt skänker pengar som vi får in till olika barn och ungdomsversamheter i Bygden.

PMS är ett "symöte" som vi är ett tjejgäng som startat och PMS står för Prat Mat och Samvaro...

Idag ska jag vara engagerad i båda, på dagen ska jag börja förbereda 100 tacopajer till på lördag då Damklubben ordnar Pub-quis med mat och dans....

Ikväll kommer PMS-gänget hit och träffas och stämplar kort.....

KUl! KUL! när man har mycket att göra....jag är ju en planerare så jag tycker om när det är aktivitet i huset...
När jag har mycket att göra så brukar jag göra saker i etapper....så etapp 1 blev att ställa ut alla pajformer...

Sen blir det att göra köttfärsröran, jag köpte tacokrydda så det nästan tog slut i hyllan....

Jag tänker även smyga i lite grönsaker....


Korttillverkningen får ni se kort från imorgon. Det är alltid kul när nya människor gör kort för då får även jag nya ideer.....

Ha en skön dag! Kram från Mita

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt det där låter! Taco...uh!nu blev jag hungrig:) Gick allt bra?
    Tänkte säga att nu finns det flera smycken på min blogg, tänke om du kan titta de som kursledare och säga vad jag behöver ändra eller så, tack!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera