lördag 11 september 2010

Vänner....och tvåkomponentslim....

Mina vänner Susanne och Birgitta kommer tillbaka idag för att hämta sina flaskor och så hade vi tänkt bygga kakfat också.....och då passade jag på att utforska vilket lim som blir riktigt starkt och det kommer här under...

Men först, en av Susannes flaskor som blev väldigt fin. Jag brukar ju grundmåla mina flaskor med färg innan jag sätter på decopage, men det hann vi ju inte i torsdags för det blev för lång torktid. Så det fick bli mestadels heltäckta flaskor med sevettdecopage och det blev jättefint....återigen....det man delar...växer...detta var nytt för mig. Det blir ju gärna så att den metod man börjar med, fortsätter man med tills man får en annan vinkling...

Denna flaskan är till Susannes mamma som kämpar mot sjukdom.....men.....
Kärleken övevinner allt.....


Nu till kakfat....

Förra gången jag visade att limma ihop kakfat hade jag ett gele-snabblim och det har släppt på ett av faten jag gjorde, så igår inhandlade jag ett 2-komponentslim i bygghandeln, jag tog ett som hette extra strong

Och jag köpte det som hade glas med på innehåll vad det limmar.

Detta limmet är nytt för mig, men det är två tuber med en bas och en härdare som skulle blandas i lika delar med spatel i 45sek.

Det tog 6tim för att härda och blev en gulaktig skarv. Den kunde jag torkat bort när jag limmat men jag ville kolla hur det såg ut.
Man skulle lägga lim på båda delar som skulle limmas ihop så jag strök på lim på ex. snapsglaset och gjorde ett avtryck på tallriken och lade sen på mer lim och fogade samman delarna. Det verkar blivit väldigt starkt när jag nu på morgonen kollade det, men det får ju tiden visa......

Ha en skön dag! Kram från Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Mita!
    Har en snabblåning av min dotters dator så jag passade på att titta in till dig.
    Underbara saker du visar....

    Jätte fin flaska som blev en ljushålare :)
    och kakfatet blev väldigt vackert!

    Ha det gott och sköt om dig
    Kram Anna W

    SvaraRadera